zondag 9 februari 2014

Megahostel Weesperzijde van de baan

megahostel Weesperzijde

De fractie van D66 Amsterdam Oost is blij dat de vestiging van het megahostel Weesperzijde definitief van de baan is. De gemeente maakte dit nieuws vrijdagochtend 7 februari bekend. ‘Dit is een fantastisch resultaat voor de buurt’, vindt D66-raadslid Jeroen Gerritsen.

De nieuwe eigenaar van het pand aan de Weesperzijde 99 heeft aangekondigd af te zien van de vestiging van een hostel. De eigenaar is nu van plan een hostel te openen in Amsterdam Noord. Het pand aan de Weesperzijde wordt weer teruggekocht door de gemeente Amsterdam. ‘Deze uitkomst  is een bewijs dat bewoners en politiek samen iets kunnen bereiken door goed naar elkaar te luisteren,’ aldus Jeroen Gerritsen.

De gemeente Amsterdam heeft verder besloten de voormalige brandweerkazerne aan de Weesperzijde geen hotelfunctie meer krijgt. ‘Wij zijn erg tevreden over de inzet van portefeuillehouder Jeroen van Spijk en het college van B&W, die alles op alles hebben gezet om deze fout te herstellen,’ zegt Jeroen Gerritsen, waarna hij daar hoopvol aan toevoegt: ‘Het resultaat geeft vertrouwen voor de toekomst.’

Ook D66-portefeuillehouder Jeroen van Spijk is erg tevreden met het resultaat. ‘Ik ben blij dat we samen tot een oplossing zijn gekomen voor de Weesperzijde 99. We hebben de ondernemer een mooie plek in de nieuwe stadswijk Overhoeks kunnen bieden waar het hostel, anders dan op de Weesperzijde, qua omvang beter past en positief bijdraagt aan de ontwikkeling van de wijk.’