dinsdag 11 maart 2014

D66 kiest voor lokale economie en groen

economie

Er wordt de komende jaren mede dankzij D66 flink extra geld geïnvesteerd in de openbare ruimte, lokale economie en jeugd van Oost. De Eerste Oosterparkstraat krijgt een grote opknapbeurt en ook het nabijgelegen Beukenplein wordt aangepakt. Hierdoor moeten deze economische assen van Oost weer aantrekkelijk worden voor publiek en ondernemers. Dit alles is mogelijk dankzij het positief resultaat van de jaarrekening van 2013.

Investeren in de lokale economie en jeugd

Tijdens de allerlaatste raadsvergadering van de huidige deelraad op dinsdag 11 maart heeft D66 gekozen om te investeren in de lokale economie en de jeugd van Oost. Dankzij de coalitiepartijen D66, PvdA en GroenLinks en met brede steun van de andere partijen in de deelraad is er voor de komende jaren geld gereserveerd om verschillende projecten op te pakken en af te ronden, waar eerder geen geld voor was.

Zo wordt nu eindelijk gestart met het verbeteren van de Eerste Oosterparkstraat en het Beukenplein. ‘Al jaren zien wij graag dat de Eerste Oosterparkstraat grondig wordt aangepakt. Het is een economisch belangrijk gebied, dat hoognodig opgeknapt moet worden om weer een aantrekkelijk winkel- en horecagebied te worden. Ook de Beukenweg die het Oosterpark verbindt met het Beukenplein wordt opgeknapt. Het wordt daardoor voor de bewoners weer prettig om er te gaan winkelen en voor ondernemers om zich er te vestigen,’ aldus Liesbeth Boesenkool, duodeelraadslid voor D66 in Oost.

Vrije kavels en fruitbomen

Ook wordt er dankzij D66 weer geïnvesteerd in groen en voorzieningen voor de jeugd, zo komt er extra geld beschikbaar voor groene speelpleinen. ‘Verder kan er straks tijdelijk gebruik worden gemaakt van de vrije kavels in Oost, daar kunnen bijvoorbeeld tijdelijk gebruikt worden voor een moestuin.’ De schoolpleinen van Oost krijgen straks fruitbomen. ‘D66 heeft zich al jaren ingezet voor goede en groene speel- en schoolpleinen, fruitbomen is hierbij een mooie aanvulling,’ aldus Liesbeth Boesenkool.

Deze extra investeringen zij mogelijk geworden door het positieve resultaat dat het stadsdeel in 2013 heeft bereikt. Dankzij het goede financiële beleid van D66-wethouder Jeroen van Spijk hield het stadsdeel ook dit keer weer geld over. D66 heeft zich altijd ingezet om deze meevallers te investeren in zaken waarvan de bewoners van Oost jarenlang de vruchten plukken.