zondag 22 oktober 2017

Huiskamerbijeenkomst over stadsdeelcommissies

Huiskamerbijeenkomsten stadsdeelcommissies

Zaterdag 21 oktober hebben alle D66-leden in Amsterdam Oost een brief ontvangen over de aankomende huiskamerbijeenkomst over de stadsdeelcommissies. D66 Amsterdam Oost is namelijk op zoek naar kandidaten voor deze stadsdeelcommissies, die tijdens de gemeenteraadsverkiezingen 2018 worden gekozen.

Uitnodiging voor de huisbijeenkomst

In deze brief staat het volgende:

Beste DD’er,

Op 21 maart 2018 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Tijdens deze verkiezingen worden er naast een nieuw stadsbestuur ook mensen gekozen voor de nieuwe stadsdeelcommissies. In Amsterdam Oost gaat het om vier personen voor Oud-Oost, vier personen voor Watergraafsmeer, vier personen voor IJburg/Eiland Zeeburg, en vier personen voor Indische Buurt/Oostelijk Havengebied. Deze mensen krijgen in het nieuwe bestuurlijk stelsel de taak als ‘ogen en oren van hun buurt’ gevraagd en ongevraagd advies te geven aan de stadsdeelbestuurders die door de centrale stad benoemd gaan worden.

Het ultieme doel van het nieuwe bestuurlijk stelsel is versterking van de lokale democratie: minder politiek en meer samenwerking tussen bestuurders, ambtenaren, ondernemers, en bewoners. Als D66 zijn we daar een groot voorstander van. Vanzelfsprekend valt of staat het succes van deze nieuwe opzet met de kwaliteit en inzet van de mensen die eraan deelnemen. Wij menen dat D66’ers, vanuit het sociaal-liberale gedachtegoed, bij uitstek geschikt zijn voor deze belangrijke rol.

Daarom willen wij jou oproepen om je kandidaat te stellen namens D66 Amsterdam Oost en nodigen je uit voor een van de twee huiskamerbijeenkomst voor geïnteresseerden. Waarom een huiskamerbijeenkomst? Omdat we graag het persoonlijk en ongedwongen willen houden. Deze bijeenkomst vindt plaats van 20:00 tot 21:30 uur en wordt gehouden op donderdag 2 november bij Lidwien van Langen, Teslastraat 9.

Tijdens deze huiskamerbijeenkomst krijg je informatie over het nieuwe bestuurlijk stelsel en hoe D66 daar een rol in wil spelen. Maar natuurlijk is er ook alle gelegenheid om over de specifieke gebieden in Oost met elkaar van gedachten te wisselen.

Wij hopen je te mogen verwelkomen op de huiskamerbijeenkomst. Meld je aan via e-mailadres info@d66amsterdamoost.nl.

Kun je niet op de bijeenkomst langskomen, maar heb je wel interesse om je kandidaat te stellen, kun je mij telefonisch bereiken via 06 38 38 10 10.

Ben je er al uit en wil je je kandidaat stellen voor een stadsdeelcommissies van de gebieden? Meld je dan direct aan via avc@d66amsterdamoost.nl.

Bij voorbaat hartelijk dank en graag tot ziens op een van de avonden!

Met vriendelijke groet,

Arnoud de Roy van Zuydewijn