donderdag 15 november 2018

Nieuw bestuur voor D66 Amsterdam Oost

D66 Amsterdam Oost heeft sinds gisteravond een nieuw bestuur. De zittingstermijn van een aantal bestuursleden liep af. Daarom werden er tijdens de ledenvergadering nieuwe bestuursleden gekozen. Er heeft een verschuiving van functie plaatsgevonden, één bestuurslid is herkozen en er is een nieuw bestuurslid aangetreden. Het bestuur van D66 Amsterdam Oost bestaat nu uit Kevin Konings, Alfred Ranzijn, Jurjen Soppe, Susanne Fels, en Edgar van de Pas.

Nieuwe voorzitter

Kevin Konings is de nieuwe voorzitter van D66 Amsterdam Oost. Kevin zat al in het bestuur als bestuurslid Campagnecommunicatie. Hij neemt de functie van Arnoud de Roy van Zuydewijn over. Arnoud zijn termijn liep af en hij had zich niet herkiesbaar gesteld.

Tweede termijn

Ook het termijn van penningmeester Jurjen Soppe liep af. Jurjen had zich herkiesbaar gesteld en mag van de leden de komende drie jaar weer als penningmeester in het bestuur plaatsnemen.

Secretaris ad interim

Daarnaast liep ook het termijn van secretaris Alfred Ranzijn af. Alfred had er twee termijnen van drie jaar opzitten. je bent dan niet meer herkiesbaar. Er moet dus een nieuwe secretaris komen. Helaas waren er geen kandidaten voor deze functie. Alfred heeft toen aangeboden aan te blijven als secretaris totdat er een nieuwe is gevonden. Mits de leden dit wilden goedkeuren. De leden vonden het goed en Alfred is dus nu secretaris ad interim.

Nieuw bestuurslid

Er is ook een nieuw bestuurslid aangetreden. Susanne Fels is gekozen als nieuwe vicevoorzitter Politiek. Zij neemt het stokje over van Rigtje Passchier. Het termijn van Rigtje liep ook af en ook zij had zich niet herkiesbaar gesteld.

Geen verandering

Het termijn van bestuurslid Communicatie & Leden loopt pas af in november 2019. Edgar van de Pas blijft deze functie dus nog vervullen.

Vacante functies in het bestuur

De functie van secretaris is dus vacant. Maar ook zoekt D66 Amsterdam Oost nog een bestuurslid Campagne. Heb je interesse in een van deze functies? Neem dan contact op met Kevin Konings of Alfred Ranzijn.