donderdag 30 april 2020

Nieuwe voorzitter gezocht!

Vacature: voorzitter D66 Amsterdam Oost

Word jij onze nieuwe voorzitter? Onze huidige voorzitter Kevin Konings gaat Amsterdam verruilen voor Zandvoort, dus zijn wij hard op zoek! Bouw aan je netwerk binnen D66 Amsterdam (Oost), leer de lokale politieke dilemma┬┤s kennen en draag samen met de rest van het bestuur bij aan het organiseren van activiteiten van D66 in het mooiste stadsdeel van Amsterdam. D66 Amsterdam Oost is een afdeling met ruim 600 leden. De voorzitter van het bestuur wordt door de algemene ledenvergadering voor drie jaar in functie gekozen. Als interne en externe vertegenwoordiger van de afdeling geeft zij/hij leiding aan de afdeling.

Taken en verantwoordelijkheden

• Is verantwoordelijk voor het algemeen functioneren van de afdeling;
  • Is de verbindende factor tussen de bestuursleden en zorgt voor een goede taakverdeling binnen het bestuur;
  • Zit de bestuurs- en ledenvergaderingen voor;
  • Onderhoudt een netwerk binnen en buiten de partij;
  • Onderhoudt de contacten met (de voorzitters van) andere stadsdelen;
  • Bewaakt de uitvoering van het jaarplan van D66 Amsterdam Oost;
  • Draagt samen met de vice-voorzitter politiek zorg voor jaarlijkse reflectiegesprekken met de Stadsdeelcommissie-leden.

Wie ben jij?

• Je bent tenminste een half jaar lid van D66 en woont in stadsdeel Oost;
  • Een enthousiasmerende teamplayer;
  • ‘Hands-on’ en resultaatgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken bij Amsterdam Oost.

Inschatting tijdsbeslag

Gemiddeld 12 uur per maand. Dit kan oplopen in verkiezingstijd.

Procedure

Stel je kandidaat door een motivatie te sturen naar Pieter Liefting, secretaris van D66 Amsterdam Oost, via secretaris@d66amsterdamoost.nl. Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met Kevin Konings via voorzitter@d66amsterdamoost.nl.

We beoordelen de ingekomen kandidaturen en leggen deze tijdens de eerstvolgende ledenvergadering voor aan de leden. De kandidaten houden op de ledenvergadering een korte pitch. Ook is er gelegenheid voor leden om vragen te stellen. Via een stemming op papier kiezen leden hun favoriete kandidaat voor de functie.

De datum van de volgende ledenvergadering wordt z.s.m. bekend gemaakt, deze hangt samen met de maatregelen die gelden tijdens de coronacrisis.