Profiel Bestuurslid Campagne & activiteiten D66 stadsdeel Oost

Het bestuurslid campagne & activiteiten weet de leden te enthousiasmeren en te verbinden door middel van activiteiten. Om ten tijde van campagne voortdurend over voldoende vrijwilligers te beschikken, is hij/zij tevens verantwoordelijk voor het activeren van leden. Hij/zij draagt daarnaast zorg voor de permanente campagne buiten verkiezingstijd. Met een actieve, resultaatgerichte en ondernemende instelling weet dit bestuurslid proactief nieuwe leden te bereiken en te enthousiasmeren om een (actieve) rol binnen de vereniging op te pakken.

Inschatting tijdsbeslag: Gemiddeld 8 uur per maand. Met een piek rondom verkiezingen. Het bestuur van Amsterdam Oost vergadert maandelijks één keer.

Taken, verantwoordelijkheden:

• Verantwoordelijk voor alle (permanente) campagne-uitingen van de afdeling;
  • Richting geven en binding van de nieuwe leden binnen de afdeling;
  • Zorgdragen voor het activeren van voldoende vrijwilligers bij campagne-evenementen en zorgen voor een positieve en constructieve sfeer binnen de afdeling tijdens de campagne;
  • Proactief handelen door (nieuwe) leden te betrekken bij de partij en zorgen voor een lage drempel om actief te worden;
  • Enthousiasmeren van vrijwilligers en deze aansturen;
  • Zorgen voor een verwelkomende sfeer op activiteiten binnen de afdeling;
  • Analyseren van ledenmutaties, trends delen met evenknieën en innovatieve initiatieven ondernemen om de ledenwerving- en binding te beïnvloeden;
  • Zorg dragen voor regelmatig overleg met de campagne-evenknieën binnen de afdeling D66 Amsterdam en daarbuiten.

Vereiste ervaring, kunde en kennis:

• Is creatief in het verzinnen van ledenactiviteiten;
  • Is organisatorisch sterk;
  • Heeft aantoonbare ervaring of affiniteit met politiek, marketing en het organiseren van activiteiten.
  • Betrokken bij Amsterdam Oost;
  • Een teamspeler, maar tegelijkertijd in staat om tegen de heersende mening in te gaan.

Procedure

Stuur vóór 22-10-2021 je motivatiebrief naar campagne@d66amsterdamoost.nl. Hier kun je ook terecht met jouw vragen over de functie.

Kandidaten lichten hun kandidaatstelling toe tijdens de deelafdelingsvergadering (DAV) in november 2021. Het nieuwe bestuurslid Campagne & activiteiten zal door de leden worden gekozen tijdens deze DAV.

* Kandidaten dienen minimaal een half jaar lid te zijn (gerekend vanaf de sluitingsdatum van de kandidaatstellingstermijn) en aan de contributieverplichtingen van de partij te hebben voldaan. Een bestuurstermijn loopt drie jaar.

Laatst gewijzigd op 2 september 2021